Mercer opplever at ansatte har svært ulike behov avhengig av livssituasjon og eksisterende økonomi. Mange har behov for økonomisk trygghet utover offentlige goder og bedriftsbetalte pensjons- og forsikringsordninger.
Vi kan bidra med en overordnet kartlegging av hvilke tilleggsgoder de ansatte i din bedrift kan ha behov for, samt fremforhandle gode tilbud på produkter som er skreddersydd dine ansattes behov.
Strategy and planning
Stay on top of market trends that matter to you. We’ll help you cut through the noise to develop a winning strategy.
Vendor selection and management
Who’s the best partner for your company? Leverage our deep knowledge of the marketplace to find the right fit.
Design and financing
How competitive is your program, and what’s driving costs? Make sure your plan design and financing are up to the task.
Delivery and communication
Make sure your employees understand the value of their benefits by designing the right level of support to create your best employee experience.
Mercers erfaring er at ansatte setter stor pris på fordelaktige løsninger fremforhandlet gjennom arbeidsgiver. Det oppleves som trygt at arbeidsgiver har kvalitetssikret tilbudet før det når ansatte. Mercers betydelig kompetanse og innkjøpskraft bidrar til at arbeidsgiver kan tilby gode løsninger for frivillige produkter til svært fordelaktige priser.
Eksempler på frivillige forsikringer, som Mercer hjelper arbeidsgivere å fremforhandle er helseforsikring og fritidsreiseforsikring. Dette er produkter som mange arbeidsgivere ikke ønsker å finansiere, men som ansatte har behov for og verdsetter høyt.
Mercer kan også hjelpe med produkter som kompletterer de eksisterende dekninger ved uførhet, invaliditet og død, samt pensjonsspareordninger.